Boek:

Anonieme studies.

3 potloodschetsen van gezichten.

Geen signatuur, begin 20e eeuw.

Band:

8,2 cm. x 6,3 cm.

Eénkatern in een flexibele band van naturel rundleder.

Het leder werd langs de vleeszijde geverfd met indringende lederverven.

Lijnen in blinddruk over de ganse band.

Accenten in zwarte en grijze Oesser kleurenfolie.

Titel op het voorplat in grijze Oesser kleurenfolie.

Signatuur “j.j.camps” onderaan rechts van de achterste spiegel in kouddruk.

Bewaard in plooidoos van zachtgeel bord.

Anonieme Studies

Raymond Quinot.

Ciel blue.

1953, “La Maison du Poète” bij Van Doorslaer te Brussel.

19,6 cm x 16,9 cm.

De oplage bestaat uit 500 niet genummerde exemplaren.

Handgeschreven opdracht van de auteur op het witte schutblad.

Edelpapband in geel Duvalpapier.

Op beide platten een papiercollage van zelfgekleurd Cansonpapier, in niveau ingelegd.

Eenzelfde collage werd ingesneden en hol over de rug van de band geplaatst.

Titel en auteur op de platten verguld met Oesserfolie.

Boekblok gebonden op tegenkaternen, lederen kapitalen, plooidoos in zwarte Canford.

ciel Blue

Raymond Quinot.

La IXe croisade.

1949, Aux Editions du C.E.L.F. au 92 de la rue Léopold à Malines en Belgique.

19,6 cm x 16,4 cm.

“Edition originale sur 500 exemplaires” dit is 38/50 met een handgeschreven gedicht van de auteur vooraan bijgebonden.

Handgeschreven opdracht van de auteur op het Franse titelblad.

Edelpapband in blauw Duvalpapier.

Platten in reliëf met in het lager gelegen deel een strook zelfgedecoreerd papier op een zwarte ondergrond. De strook papier gedecoreerd met autolakken, lederverven en krijt.

Strook papier loopt verder op de spiegel en op het vliegend schutblad.

Titel en auteur vertikaal op de platten verguld met Oesserfolie. Accenten op de rug en platten met Oesserfolie.

Boekblok gebonden op tegenkaternen, lederen kapitalen, plooidoos in zwart Canford.

La IXe Croissade

Raymond Quinot.

La lampe d’Aladin.

1952, Aux Editions du C.E.L.F. au 92 de la rue Léopold à Malines en Belgique.

Illustraties Guy Vandenbranden.

19,6 cm x 16,4 cm.

Exemplaire 75/550.

Handgeschreven opdracht van de auteur op het witte schutblad.

Bradel met 1-millimeterneep in zachtblauw Duvalpapier.

Op beide platten gehoogd inlegwerk van zelfgedecoreerd papier, gemaakt van plasticlijm, lederverf, krijt en autolakken.

Op beide platten, tussen de stroken inlegwerk, de titel en auteur verguld met Oesserfolie.

Accenten op rug en platten in Oesserfolie.

Boekblok gebonden op tegenkaternen, lederen kapitalen, plooidoos in zwarte Canford.

"verkocht"

La Lampe d' Aladin

Boekband gebaseerd op werk van de 16e eeuwse “Fugger binder” of “Venetian Apple Binder” bewaard in de Spaanse Koninklijke Collectie. De “ Fugger binder” dankt zijn naam omdat hij bijna uitsluitend voor de Augsburgse bankier Johann Jakob Fugger werkte. Deze bankier – zakenman had meer interesse en aanleg voor kunst en literatuur dan voor het zakenleven. Het financiële debacle dat hieruit voortvloeide noopte Johann Jakob Fugger ertoe in 1571 zijn boekencollectie te verkopen aan Albrecht V van Bayern. Deze verzameling vormt misschien wel de belangrijkste basis van de Bayerischen Staatsbibliothek.

Boekblok;

Abrégé des vies des principaux fondateurs des réligions de l’église, représentez dans le choeur de l’abbaie de S. Lambert de Liessies en Haynaut.

Anvers, Martin Nutius, 1634.
38 gravures de C. Et Th. Galle.

Boekband;

Gebonden op 5 enkele, opliggende rundslederen riemen.
Met vlasdraad gevlochten basiskapitaal.
Bekleed met naturel rundsleder.
Op de helft van de rug een blinddruklijn.
Het voorplat en de helft van de rug rood gekleurd, de andere helft van de rug en het achterplat in donker blauw.
Kaders op de platten verguld en in blinddruk, fleurons in de hoeken verguld.
Vergulde lijn op de 5 ribben, onder en boven blinddruk.
Hoekstempels en cirkels verguld.
Titel op het voorplat in roetdruk.

Fugger binder

Statiestraat 40 B-3290 DIEST - 0032 478 11 22 04 - info@boekbinderij-camps.be