Water Lane

Katharine Middleton

Frontispiece Mary Norman

The Mandeville Press

1976

Gedrukt op 240 exemplaren

22,5 cm x 15,5 cm

Eénkaternbinding op een tegenkatern.

Bradel met mm-kneep in petrolkleurig Hahnemühle papier

Op de platten tot op het binnenplat:

Opleg is een collage van papier ton sur ton met hierop papieren banden in airbrush.

Multicolore verguldfolie verbindt de verschillende lagen papier.

Titel vertikaal geplaatst op het voorplat in gouddruk.

Stolpdoos in papier met grafisch design,

Ontwerp en uitvoerder vd stolpdoos, Annelies Ploemen

Water Lane

“Het Daghet in den Oosten, en twee andere balladen.”

Inleiding door Dr. M. Deruelle.

Houtsneden van V. Stuyvaert.

Kunstuitgave van het Willems – Fonds. Gent, mei MCMXXXVI.

Band:

19,6 cm. x 14,3 cm.

Franse band volledig in zwarte Boxcalf.

Het leder werd voor het bekleden deels mat geschuurd op ruw hout waardoor er een schakering in grijstinten ontstaat.

Op beide platten een rechthoek waarin het leder verder werd bewerkt met verschillende materialen en technieken.

Aan de hoeken van de rechthoek op het voorplat werden geverniste papiercollages ingelegd.

De titel in rode Oesser kleurenfolie op beide platten en de rug.

Dubbele gevlochten kapitaalbanden in 2 kleuren zijde.

Spiegel in de afsnij van de zwarte Boxcalf.

Vliegend schutblad in rood Duvallpapier.

Signatuur “j.j.camps” onderaan links van de achterste spiegel in rode Oesser kleurenfolie. Bewaard in plooidoos van zwart bord.

Het daghet in den oosten

Boek:

Anonieme studies.

3 potloodschetsen van gezichten.

Geen signatuur, begin 20e eeuw.

Band:

8,2 cm. x 6,3 cm.

Eénkatern in een flexibele band van naturel rundleder.

Het leder werd langs de vleeszijde geverfd met indringende lederverven.

Lijnen in blinddruk over de ganse band.

Accenten in zwarte en grijze Oesser kleurenfolie.

Titel op het voorplat in grijze Oesser kleurenfolie.

Signatuur “j.j.camps” onderaan rechts van de achterste spiegel in kouddruk.

Bewaard in plooidoos van zachtgeel bord.

Anonieme Studies

Raymond Quinot.

Ciel blue.

1953, “La Maison du Poète” bij Van Doorslaer te Brussel.

19,6 cm x 16,9 cm.

De oplage bestaat uit 500 niet genummerde exemplaren.

Handgeschreven opdracht van de auteur op het witte schutblad.

Edelpapband in geel Duvalpapier.

Op beide platten een papiercollage van zelfgekleurd Cansonpapier, in niveau ingelegd.

Eenzelfde collage werd ingesneden en hol over de rug van de band geplaatst.

Titel en auteur op de platten verguld met Oesserfolie.

Boekblok gebonden op tegenkaternen, lederen kapitalen, plooidoos in zwarte Canford.

ciel Blue

Raymond Quinot.

La IXe croisade.

1949, Aux Editions du C.E.L.F. au 92 de la rue Léopold à Malines en Belgique.

19,6 cm x 16,4 cm.

“Edition originale sur 500 exemplaires” dit is 38/50 met een handgeschreven gedicht van de auteur vooraan bijgebonden.

Handgeschreven opdracht van de auteur op het Franse titelblad.

Edelpapband in blauw Duvalpapier.

Platten in reliëf met in het lager gelegen deel een strook zelfgedecoreerd papier op een zwarte ondergrond. De strook papier gedecoreerd met autolakken, lederverven en krijt.

Strook papier loopt verder op de spiegel en op het vliegend schutblad.

Titel en auteur vertikaal op de platten verguld met Oesserfolie. Accenten op de rug en platten met Oesserfolie.

Boekblok gebonden op tegenkaternen, lederen kapitalen, plooidoos in zwart Canford.

La IXe Croissade

Statiestraat 40 B-3290 DIEST - 0032 478 11 22 04 - info@boekbinderij-camps.be